Reklam
Tarih : 2026-06-28 17:34:41

Sinan Dede ve Hatip Dede türbelerinde aşure geleneği yaşatıldı

Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Muharrem ayı dolayısıyla Hatip Dede Türbesi’nde düzenlenen Aşure Günü programlarına katıldı.

Isparta Valisi Abdullah Erin’in de yer aldığı programlarda vatandaşlarla bir araya gelen Başdeğirmen, Sinan Dede Türbesi’nde dua ederek vatandaşlarla sohbet etti. Aliköy Köyü’nde düzenlenen aşure programına belediye başkan yardımcıları, belediye meclis üyeleri ve Ispartalılar Eğitim, Kültür, Yardımlaşma, Dayanışma ve Turizm Vakfı (ISVAK) İpek Dereli Türk Müziği Topluluğu üyeleri de katıldı.

Başdeğirmen, burada yaptığı konuşmada Isparta’nın birlik ve beraberlik kültürüne dikkat çekerek, “İyi ki geldiniz. İyi ki bu geleneklerimizi görüyorsunuz. Isparta’mız çok renkli bir yer. Hiç ayrımcılık olmayan bir yer. Her yıl bu aşure burada kaynatılır. Dün Yakaören’de 13 bin kişi yemek ve aşure yedi. Isparta’mızın köylerinde 8 aşure programı olur, bir tanesine siz denk geldiniz. Şeref verdiniz.” ifadelerini kullandı.

Programda söz alan Aliköy Köyü dedelerinden Ali Aydemir ise asırlardır sürdürülen aşure geleneğinin birlik ve beraberliği güçlendirdiğini belirterek, “Kerbela şehidimiz İmam Hüseyin ve tüm Kerbela şehitlerimiz için aşure lokması döküyoruz. Birlik ve beraberliğimizi daha da pekiştiriyoruz. Muharrem ayında aşure etkinliğimizi asırlardır devam ettiriyoruz. Bundan sonra da devam ettirmeye devam edeceğiz.” dedi.

Aliköy Köyü Muhtarı Ali Çakacı da aşure etkinliğinin köy halkının katkılarıyla gerçekleştirildiğini belirterek, programın temel amacının birlik ve beraberliği güçlendirmek olduğunu ifade etti. Çakacı, tüm katılımcılara teşekkür ederek İslam dünyasında dayanışmanın önemine vurgu yaptı.

  Hibya Haber Ajansı

© Copyright 2026 enezhaberler.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.